DS Automobiles a Formule E: Milostný příběh, který bude trvat minimálně do roku 2026

Společnost DS Automobiles, první výrobce prémiových automobilů, který vstoupil do Formule E již v roce 2015, prodlužuje svou účast v mistrovství světa FIA až do roku 2026. DS Automobiles je jediným konstruktérem, který od založení šampionátu vyhrál každou sezónu alespoň jednu cenu E-Prix.

Ovládnutí Formule E

DS Automobiles získala společně s jezdci Jean-Éricem Vergnem, Antóniem Félixem da Costou a stájí DS Techeetah v posledních dvou sezónách Poháry jezdců i konstruktérů a dosáhla rekordního počtu vítězství a pole position od spuštění „Gen2“. Podle ředitele stáje DS Performance Xaviera Mestelana Pinona existuje u DS velmi úzké propojení mezi vývojem Formule E a vývojem elektrifikace. „Uvedení Gen2 nám přineslo úspěch, protože jsme získali všechny tituly,“ připomíná a vyslovuje přesvědčení, že s novým monopostem se Formule E posune ve výkonnostním žebříčku výš, navíc bude možné provádět superrychlé dobíjení.

Nový monopost na obzoru

Poté, co DS Automobiles zazářila s prvními generacemi vozů Formule E chystá se vyvinout nový monopost a prodloužit své zapojení do této 100% elektrické disciplíny. Nový monopost třetí generace známé jako „Gen3“, který se na startu objeví v sezóně 2022/23, bude lehčí a zároveň mnohem výkonnější. Díky zásadním provedeným změnám se výkon zvýší o čtyřicet procent na 350 kW v kvalifikaci a 300 kW v závodě. Rekuperace energie bude probíhat na obou nápravách a dosáhne maximálního výkonu 600 kW (oproti dnešním 250 kW). Formule E ponechá v souladu se svou ideologií každému výrobci volnost vytvořit vlastní pohonné ústrojí a příslušný software.

DS Automobiles jako průkopník elektrifikace

Formule E je plně v souladu se strategií elektrifikace společnosti DS Automobiles, která je výrobcem automobilů s různými druhy pohonů, jež v roce 2020 dosáhly nejnižší průměrné úrovně emisí CO2 v Evropě. Jak zdůrazňuje generální ředitelka DS Automobiles Béatrice Foucher, elektrifikace je zásadním bodem globální strategie společnosti. „Od doby, kdy jsme byli prvním prémiovým výrobcem, který vstoupil do Formule E, naše značka významným způsobem využila práce a úspěchů divize DS Performance, a to jak pro vývoj naší modelové řady, tak pro zvýšení povědomí o značce,“ říká Béatrice Foucher a dodává, že „pokud je dnes společnost DS Automobiles výrobcem vozů s různým pohonem s nejnižším průměrem emisí CO2 v Evropě, je to také díky zkušenostem získaným ve Formuli E. Prodloužení naší účasti do roku 2026 nám přinese nové příležitosti k dalšímu vývoji.“

Automobilka má v současné době v nabídce čtyři modely s elektrickým pohonem: 100% elektrický DS 3 Crossback E-Tense a plug-in hybridy DS 4 E-Tense 225, DS 7 Crossback E-Tense 225, DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300, DS 9 E-Tense 225 a DS 9 E-Tense 4×4 360.

Začíná nová sezóna Formule E

DS Automobiles a její partner Techeetah se nyní připravují na první závod sedmé sezóny, který se pojedou ve městě Daríja v Saúdské Arábii ve dnech 26. – 27. února. Půjde o první noční závody v historii Formule E. Za volantem dvou vozů DS E-Tense FE20 bude jak vládnoucí šampion António Félix da Costa, tak jediný dvojnásobný šampion Formule E Jean-Eric Vergne.

Bohumil Brejžek
Foto: DS Automobiles