Na Velkou cenu Británie veze Pirelli tři nejtvrdší směsi pneumatik

Nadcházející závodní víkend zavede týmy F1 na jeden z nejstarších okruhů závodního kalendáře. Trať na bývalém letišti v Silverstone je s přestávkami jeho součástí již od roku 1950. Charakteristické jsou pro ni rychlé zatáčky, které kladou extrémní nároky na vozy i pneumatiky. Správnou volbou tu tak budou nejtvrdší tři směsi z nabídky Pirelli. 

Silverstone, Velká Británie, 30. června 2022. Britský Silverstone patří mezi okruhy, které jsou zapsané do vzpomínek snad každého fanouška Formule 1. Tento okruh kdy byl dějištěm první moderní Velké ceny v historii. Ve své původní podobě byla trať ještě výrazně rychlejší než dnes – rozsáhlá přestavba mezi sezónami 1990 a 1991 z něj udělala podstatně techničtější trať.

Siverstone má spolu s belgickým Spa a japonskou Suzukou největší energetické nároky na pneumatiky. Pirelli jako oficiální dodavatel Formule 1 letos přiveze tři nejtvrdší směsi: C1 jako tvrdé pneumatiky P Zero White, C2 jako střední P Zero Yellow a C3 jako nejměkčí P Zero Red. Stejná volba byla použita například pro letošní VC Barcelony.

Mezi hlavní výzvy okruhu Silverstone patří nejen extrémně rychlé a energeticky náročné zatáčky jako Maggotts a Becketts, ale také extrémně proměnlivé počasí. V průběhu víkendu tak můžeme očekávat jasnou oblohu i silný déšť.

Minulý rok se závodilo na dvě zastávky v boxech, ta první ale probíhala pod červenou vlajkou, kterou brzy v průběhu závodu vyvolala srážka Lewise Hamiltona s Maxem Verstappenem. Téměř všichni jezdci odjeli dva stinty na středních pneumatikách a ten poslední na tvrdých. Letos mají pneumatiky zcela odlišné směsi i konstrukci. Nepojede se kvalifikační sprint, který měl samozřejmě vliv na plánování strategie.

Mario Isola, ředitel Pirelli pro motorsport k tomu dodává: „Na VC Británie byl minulý rok poprvé představen koncept vozu pro sezónu 2022, aby ukázal budoucí směřování Formule 1, které letos už máme možnost sledovat v praxi. Nejnovější pravidla pro aerodynamiku jsou navržena tak, aby umožnily jezdcům sledovat se těsněji po delší dobu a zvýšila se tak četnost předjíždění, jak jsme to viděli v Kanadě. Pneumatiky jsou vyvinuty tak, aby se méně přehřívaly a poskytovaly větší stabilitu a lepší ovladatelnost v širším rozsahu jízdních režimů. Všechny tyto aspekty budou tento víkend otestovány na jedné z nejnáročnějších tratí pro pneumatiky v tomto roce.“