Posádky DS Automobiles sbíraly zkušenosti na Rally Bohemia

První červencový víkend již klasicky patřil Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi, jejíž pravidelnou součástí je i Eco Energy Regularity Rally Bohemia, což je soutěž pravidelnosti vozidel s alternativními pohony.

Již pravidelným účastníkem této soutěže je i značka DS Automobiles, prémiová značka, kterou automobilový fanoušek vnímá od roku 2009, kdy se označení DS objevilo jako luxusní divize automobilky Citroën, od níž se o šest let později úplně osamostatnila a začala vyrábět vlastní modely. Na Rally Bohemia jsme ji mohli vidět s vozy DS 3 Crossback e-Tense se stoprocentně elektrickým pohonem s výkonem 130 koní a dojezdem na elektřinu 341 kilometrů. Tento vůz využívá vynikající francouzské know-how společnosti DS Automobiles v oblasti elektrifikace, díky němuž značka získala čtyři tituly ve Formuli E.

Zkušená posádka i úplní nováčci

Od počátku této soutěže značku DS reprezentuje především posádka Zdeněk Trnka a Zdeněk Smolík z týmu STK Okříšky Racing team. Pro letošní rok soutěžní tým STK Okříšky Racing team, který zajišťuje administrativní a personální podporu, měl nachystané i překvapení v podobě dámské posádky, která se účastnila ostrých rally v minulých letech. Bohužel pro pracovní vytížení nemohla nakonec tato posádka startovat. „Naštěstí se podařilo najít náhradnice v podobě nováčků Veroniky Taterové a Kateřiny Průšové,“ říká Zdeněk Trnka  a dodává: „Že jste tato jména neslyšeli? Ano, děvčata do toho skočila po hlavě a ještě 14 dní před soutěží ani netušila, že nějaká rally pravidelnosti existuje“.

Dobré konečné umístění

Nicméně dva vozy DS stály na startu rally a vrhly se do závodění. Při první zkoušce na okruhu v Sosnové předvedli Zdeňkové i děvčata kvalitní výkon a vydali se na na zkoušky pravidelnosti. Do cíle etapy v Liberci obě posádky dorazily, nicméně dámská posádka se seznamovala s fungováním pravidel soutěže a pomalu se učila doslova za jízdy, včetně čtení itineráře i ovládání navigačních aplikací.

Sobotní sekce probíhala podobně jako páteční, první posádka se pohybovala kolem sedmého a osmého místa absolutně a děvčata sbírala zkušenosti i trestné body. Neděle znamenala přesun do Boleslavi v podobě tří zkoušek v čele s téměř padesáti kilometrovou královskou zkouškou. V této etapě už dámská posádka ve druhém voze začala zajíždět i poměrně kvalitní časy na měřicích bodech. Zdeňkové se opět nechali „nachytat“ náročností trati a i díky nepřesnému itineráři doslova „zakufrovali“. Nutno podotknout, že na stejném místě se nachytaly i mnohem zkušenější posádky. Při dohánění ztráty ovšem naprosto dokonale vyzkoušeli jízdní vlastnosti vozu DS v podmínkách velmi ostré jízdy. Potvrdilo se velice komfortní naladění podvozku auta, které ovšem není úplně optimální pro ostrou jízdu. Nicméně vzniklou ztrátu devět minut na cca dvaceti kilometrech dohnali a v posledních měřicích bodech se už pohybovali kolem kýžené nuly. Tato zkouška ale byla nakonec právě pro nepřesnost v itineráři zrušena. Do cíle tak dorazila posádka prvního vozu DS 3 Crossback na 10. místě absolutně a na 7. místě v klasifikaci elektrovozů. Děvčata dorazila na 23. resp. 17. místě klasifikace.

Vozy DS 3 Crossback e-Tense nezapadly

I přes některá kontroverzní rozhodnutí ředitelství soutěže byla letošní Bohemia Eco Energy Regularity Rally kvalitní a těžká soutěž. Vozy DS se v ní opět neztratily a především plně dámská posádka byla centrem pozornosti. Přece jen čistě dámské posádky v automobilových soutěžích se v našich zemích každý den nevidí. Je třeba děvčatům poděkovat za odvahu, se kterou do této zkoušky šla.

Bohumil Brejžek
Foto: DS Automobiles